Regulamin

 

rezerwacji i realizowania usługi najmu w apartamentach lub domach na pobyt czasowy, w tym zasad płatności, reklamacji i odpowiedzialności stron Umowy 

obowiązujący od dnia 4 stycznia 2023 roku

 

Definicje 

Klient - Usługobiorca, będący osobą fizyczną lub osobą prawną, posiadającą zdolność do czynności prawnych w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, będącą stroną umowy zakwaterowania lub najmu w lokalu oferowanym przez Usługodawcę.

Apartament - lokal mieszkalny opisany szczegółowo w ofercie w Serwisie Internetowym, który stanowi przedmiot rezerwacji.

Usługa - usługa zakwaterowania realizowana przez Usługodawcę na rzecz Klienta.

Usługodawca - Investment Properties Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie przy ul. Pod Kopcem 18, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr 000087003.

Całkowita Cena za Usługę - kwota wskazana podczas procesu rezerwacji Apartamentu oraz wymieniona we Wstępnym Potwierdzeniu Rezerwacji, obejmująca wszelkie należności wynikające z zawartej Umowy. 

Rachunek Bankowy - rachunek bankowy Usługodawcy o numerze 25 1050 1025 1000 0090 8146 4589 dla płatności dokonywanych w PLN oraz 03 1050 1025 1000 0090 8146 4597 (Kod SWIFT: INGBPLPW) dla płatności dokonywanych w euro.

Umowa - umowa zakwaterowania zawierająca ogół praw i obowiązków stron, zawarta pomiędzy Usługobiorcą i Usługodawcą.

Serwis Internetowy - strona internetowa www.visitzakopane.pl, której właścicielem jest Usługodawca i zawarta na niej platforma rezerwacyjna.

Wstępne Potwierdzenie Rezerwacji - formularz przyjęcia zgłoszenia Klienta zawierający m.in. numer rezerwacji, termin pobytu, liczbę osób i Całkowitą Cenę za Usługę. 

Przedpłata - kwota w wysokości 30% (trzydzieści procent) Całkowitej Ceny za Usługę, chyba, że oferta wyraźnie stanowi inaczej. 

 

1.         Przedmiot Umowy

1.1.      Przedmiotem Umowy jest usługa zakwaterowania w lokalu oferowanym przez Usługodawcę za pośrednictwem Serwisu Internetowego lub portali pośredniczących przy zawieraniu umów z Usługodawcą.

1.2.      Usługodawca zobowiązany jest do udostępnienia Klientowi lokalu zgodnego z opisem zawartym w Serwisie Internetowym lub portalu pośredniczącym przy zawieraniu umów z Usługodawcą i w terminach określonych w rezerwacji, a Klient zobowiązany jest do zapłaty Całkowitej Ceny za Usługę określonej w procesie rezerwacji.

1.3.      Dla uniknięcia wątpliwości, usługa zakwaterowania zawiera w sobie wyłącznie pobyt w Apartamencie. Inne elementy takie jak możliwość korzystania z części wspólnych budynku (np. SPA), dostęp do telewizji kablowej, dostęp do bezprzewodowego Internetu, klimatyzacja, dostęp do parkingu, stanowią usługi dodatkowe oferowane do usługi zakwaterowania, a ich brak nie może być przedmiotem roszczeń ze strony Klienta.

1.4.      Dokonanie rezerwacji przez Klienta za pośrednictwem Serwisu Internetowego lub portalu pośredniczącego przy zawieraniu umów z Usługodawcą jest równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu oraz z zawarciem Umowy pomiędzy Klientem i Usługodawcą.

 

2.         Rezerwacja

2.1.      W procesie rezerwacji Klient wybiera Apartament oferowany przez Usługodawcę za pośrednictwem Serwisu Internetowego lub na portalu pośredniczącym przy zawieraniu umów z Usługodawcą, a następnie dokonuje rezerwacji Apartamentu poprzez wypełnienie wirtualnego formularza rezerwacji dostępnego w Serwisie Internetowym lub portalu pośredniczącym przy zawieraniu umów z Usługodawcą, bądź dokonuje rezerwacji telefonicznie pod numerem               telefonu +48 600 49 49 49 lub na adres poczty elektronicznej info@visitzakopane.pl.

2.2.      Klient dokonuje rezerwacji poprzez wskazanie pod ofertą zawartą w Serwisie Internetowym lub portalu pośredniczącym daty rozpoczęcia pobytu i daty zakończenia pobytu, a także liczbę osób, które będą przebywać w lokalu. W razie dokonania rezerwacji telefonicznie lub na adres poczty elektronicznej dokonanie rezerwacji skuteczne jest po otrzymaniu przez Klienta Wstępnego Potwierdzenia Rezerwacji od Usługodawcy. 

2.3.      Każdy z oferowanych przez Usługodawcę Apartamentów jest przeznaczony do zakwaterowania maksymalnie przez liczbę osób wskazanych w ofercie. Liczba osób mających przebywać w Apartamencie wskazywana jest przez Klienta w trakcie rezerwacji: w formularzu rezerwacji, telefonicznie lub poprzez pocztę elektroniczną. Liczba ta nie może przekraczać liczby maksymalnie przeznaczonej dla danego Apartamentu. Pobyt w Apartamencie większej liczby osób niż wskazanych w procesie rezerwacji musi być uzgodniony bezpośrednio z Usługodawcą przed rozpoczęciem pobytu i może powodować wzrost Całkowitej Ceny Usługi.

2.4.      Klient zobowiązany jest w ciągu 60 minut od momentu otrzymania Wstępnego Potwierdzenia Rezerwacji do zapłaty kwoty Przedpłaty na poczet Całkowitej Ceny za Usługę lub zapłaty Całkowitej Ceny za Usługę w przypadku gdy do przyjazdu pozostaje mniej niż 7 dni, na Rachunek Bankowy w formie natychmiastowego przelewu online, obciążenia karty kredytowej lub przelewu tradycyjnego. Bankowe potwierdzenie przelewu tradycyjnego powinno być przesłane drogą elektroniczną na adres info@visitzakopane.pl. Rezerwacja jest skuteczna z chwilą uznania Rachunku Bankowego Przedpłatą lub Całkowitą Ceną za Usługę bądź otrzymania potwierdzenia przelewu od Klienta.

2.5.      Brak otrzymania Przedpłaty w wymaganym terminie uprawnia Usługodawcę do odstąpienia od Umowy i do odwołania rezerwacji w trybie natychmiastowym. O odwołaniu rezerwacji Klient zostaje powiadomiony przez Usługodawcę drogą elektroniczną.  

2.6.      Usługodawca przesyła Klientowi potwierdzenie rezerwacji, na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta w procesie rezerwacji, nie później niż w terminie 24 godzin od daty wpływu Przedpłaty lub Całkowitej Ceny za Usługę na Rachunek Bankowy.

2.7.      Klient zobowiązany jest do zapłaty Całkowitej Ceny za Usługę pomniejszonej o wysokość wpłaconej Przedpłaty na Rachunek Bankowy nie później niż na 7 dni przed przyjazdem, chyba, że oferta wyraźnie stanowi inaczej lub po potwierdzeniu przez Usługodawcę takiej możliwości, najpóźniej przy zameldowaniu - gotówką lub kartą płatniczą. Dokonanie wpłaty następuje w dniu uznania Rachunku Bankowego.

2.8.      Brak wpłaty, o której mowa w ust. 2.7 powyżej uprawnia Usługodawcę do wypowiedzenia Umowy ze skutkiem natychmiastowym, bez konieczności wyznaczania dodatkowego terminu do spełnienia świadczenia oraz bez konieczności zwrotu Przedpłaty.

2.9.      Standardowym dowodem zakupu Usługi jest paragon. W przypadku, gdy Klient potrzebuje faktury za pobyt, zobowiązany jest do przekazania tej informacji oraz danych do jej wystawienia przed dokonaniem płatności.

2.10.    W przypadku domówienia przez Klienta usług dodatkowych po otrzymaniu przez niego Wstępnych Warunków Rezerwacji płatność za te usługi dokonuje się przy zamawianiu dodatkowych usług, nie później niż na 7 dni przed pobytem.

 

3.         Anulowanie rezerwacji

3.1.      W każdym czasie, przed uzgodnionym terminem pobytu, Klient ma prawo odstąpienia od Umowy. W takim przypadku Usługodawca może zatrzymać wszystkie wcześniej wpłacone przez Klienta środki, chyba że w przypadkach określonych w warunkach odwołania zawartych w ofercie, w której dokonano rezerwacji określono inaczej. W szczególności:

3.1.1.   w przypadku, kiedy rezygnacja z rezerwacji Klienta ma miejsce do 14 dnia przed planowaną datą przyjazdu - Klientowi przysługuje prawo do zwrotu wszystkich wpłaconych środków,

3.1.2.   w przypadku, kiedy rezygnacja z rezerwacji Klienta ma miejsce do 7 dnia przed planowaną datą przyjazdu - Usługodawcy przysługuje prawo do zatrzymania kwoty Przedpłaty,

3.1.3.   w przypadku, kiedy rezygnacja z rezerwacji Klienta ma miejsce później niż 7 dni przed planowaną datą przyjazdu - Usługodawcy przysługuje prawo do zatrzymania Całkowitej Ceny za Usługę.

3.2.      Zmiana terminu rezerwacji lub zmiana wybranego w procesie rezerwacji lokalu możliwa jest wyłącznie za porozumieniem stron. W przypadku braku porozumienia stron stosuje się ust. 3.1 powyżej.

3.3.      Wcześniejszy wyjazd Klienta z lokalu nie uprawnia Klienta do zwrotu opłaty za niewykorzystaną część pobytu. 

3.4.      Klient może przenieść wszystkie przysługujące mu z tytułu Umowy uprawnienia na inną osobę, jeżeli jednocześnie osoba ta przejmuje wszystkie obowiązki wynikające z Umowy. Klient niezwłocznie powiadamia o tym fakcie Usługodawcę, podając dane personalne osoby, która przejmuje prawa i obowiązki wynikające z Umowy.

3.5.      W przypadku rezygnacji z rezerwacji, Klient zobowiązuje się do pisemnego zgłoszenia rezygnacji z pobytu Usługodawcy.

3.6.      Usługodawca ma prawo do anulowania rezerwacji bez podania przyczyny w ciągu 24 godzin od momentu dokonania rezerwacji. W przypadku odwołania rezerwacji przez Usługodawcę kwoty wpłacone przez Klienta na poczet Przedpłaty i/lub Całkowitej Ceny za Usługę zostaną zwrócone do 7 dni roboczych od momentu poinformowania Klienta o anulowaniu rezerwacji.

 

4.         Odpowiedzialność

4.1.      Usługodawca odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest spowodowane wyłącznie działaniem lub zaniechaniem Klienta.

4.2.      Klient odpowiedzialny jest za wszelkiego rodzaju szkody powstałe w Apartamencie, w szczególności w jego wyposażeniu oraz elementach stałych, spowodowane działaniem/ zaniechaniem Klienta lub działaniem/ zaniechaniem osób, które przebywały w lokalu podczas okresu pobytu Klienta, lub zwierząt, o których informuje Usługodawcę w ciągu 1 dnia od powstania szkody.

4.3.      Usługodawca nie ponosi żadnej odpowiedzialności za przedmioty należące do Klienta pozostawione w Apartamencie podczas pobytu oraz po dniu wymeldowania. W razie stwierdzenia przez Usługodawcę pozostawienia przez Klienta przedmiotów w lokalu po wymeldowaniu, Usługodawca może (lecz nie jest zobowiązany) przechować te przedmioty przez okres 14 dni od dnia powzięcia informacji o pozostawieniu przedmiotu. Pozostawione przedmioty mogą zostać odesłane Klientowi, na adres wskazany przez Klienta, na koszt Klienta.

4.4.      Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe na mieniu Klienta w garażach, miejscach postojowych oraz częściach wspólnych budynków.

4.5.      Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za sposób wykorzystywania lokali niebędących własnością lub niebędących zarządzanymi przez Usługodawcę, sąsiadujących lub mogących wywierać wpływ na Apartament będący przedmiotem najmu, jak również nie ponosi odpowiedzialności za wykorzystywanie części wspólnych budynku przez podmioty trzecie. W szczególności, Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za niegodności lub hałas spowodowany przez użytkowników sąsiadujących lokali. 

4.6.      Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za wydarzenia losowe mające wpływ na funkcjonowanie Apartamentu, w tym braki w dostawie prądu, wody, ogrzewania lub Internetu oraz za awarie spowodowane złymi warunkami atmosferycznymi, w tym silnym wiatrem lub intensywnymi opadami śniegu lub deszczu. 

4.7.      W razie zagubienia przez Klienta klucza do lokalu, karty dostępowej lub pilota do garażu lub innych przedmiotów służących otrzymaniu dostępu do lokalu lub budynku, Klient będzie obciążony kosztem ich wymiany, (w razie zgubienia kluczy) kosztem wymiany wkładki do zamka, dorobienia pozostałych zestawów kluczy należących do Usługodawcy.

4.8.      Klient zobowiązuje się stosować się to wszystkich zasad i instrukcji przeciwpożarowych i BHP obowiązujących na terenie obiektu, w którym znajduje się wynajmowany lokal oraz przyjmuje pełną odpowiedzialność za ewentualne skutki ich nieprzestrzegania.

4.9.      W przypadku, gdy wykonanie Usługi okaże się w całości niemożliwe z winy Usługodawcy, Usługodawca zobowiązuje się do dołożenia wszelkich starań w celu zaoferowania usługi o podobnym standardzie oraz w terminie określonym przez Klienta. W przypadku, gdy Klient nie wyrazi zgody na realizację usługi o podobnym standardzie, Usługodawca zobowiązany jest do zwrotu środków wpłaconych przez Klienta w terminie do 14 dni od otrzymania pisemnej informacji od Klienta o braku zgody. 

 

5.         Warunki Pobytu

5.1.      Doba hotelowa rozpoczyna się od godziny 16:00 w dniu przyjazdu i kończy się o godzinie 11:00 w dniu wyjazdu. Opuszczenie lokalu po godzinie 11.00 ostatniego dnia pobytu możliwe jest wyłącznie po wcześniejszym uzgodnieniu i zaakceptowaniu przez Usługodawcę i może się wiązać z naliczeniem dodatkowej opłaty.

5.2.      Klucze do Apartamentu znajdują się w skrzynce na klucze na terenie posesji. W dniu przyjazdu Klienta Usługodawca wyśle drogą elektroniczną kod dostępu do skrzynki na klucze i/lub do zamka elektronicznego, nie później niż do godziny 16.00. Klient, który otrzymał kody dostępu do miejsca przechowywania kluczy lub do zamka elektronicznego zobowiązuje się nie udostępniać tych informacji osobom trzecim. W przypadku udostępnienia kodów dostępu Klient ponosi pełną odpowiedzialność za lokal wynikającą z Regulaminu.

5.3.      Po wymeldowaniu i opuszczeniu Apartamentu Klient ma obowiązek umieszczenia kluczy w skrzynce na klucze zgodnie z instrukcjami podanymi przez Usługodawcę.

5.4.      Zakwaterowanie powinno nastąpić do godziny 22.00, a wykwaterowanie od godziny 7.00. Zakwaterowanie i wykwaterowanie w godzinach innych niż podane, jest możliwe tylko po wcześniejszym uzgodnieniu z Usługodawcą i może wiązać się z nałożeniem na Klienta dodatkowej opłaty.

5.5.      W dniu zameldowania i przekazania kluczy do lokalu Usługodawca jest uprawniony do zażądania od Klienta okazania jego dowodu osobistego lub paszportu w celu potwierdzenia i spisania danych osobowych Klienta.

5.6.      Przed zameldowaniem Usługodawca ma prawo zażądać od Klienta uiszczenia kaucji zwrotnej. Wysokość kaucji jest ustalana indywidualnie i podawana do wiadomości we Wstępnym Potwierdzeniu Rezerwacji. Kaucja może być pobierana w formie autoryzacji karty płatniczej, przelewu lub być płatna gotówką. Zwrot kaucji następuje do 7 dni roboczych po opuszczeniu przez Klienta Apartamentu.

5.7.      Klient zobowiązany jest korzystać z Apartamentu jedynie w celach mieszkaniowych, w sposób zgodny z jego przeznaczeniem, postanowieniami Regulaminu i zasadami współżycia społecznego, w szczególności w sposób niezakłócający spokoju osób trzecich, w tym osób przebywających w sąsiednich lokalach. W szczególności Klient zobowiązany jest do przestrzegania ciszy nocnej obowiązującej w Apartamencie w godzinach od 22.00 do 6.00.

5.8.      Usługodawcy przysługuje prawo do rozwiązania Umowy ze skutkiem natychmiastowym bez zwrotu pobranych środków w przypadku, gdy Klient, osoby przebywające w lokalu lub zwierzę naruszają Regulamin, zachowują się w sposób agresywny lub w sposób zakłócający spokój osób trzecich, w tym osób zamieszkałych w sąsiednich lokalach (w szczególności poprzez organizowanie imprez lub innych zgromadzeń i spotkań naruszających dobre obyczaje i zasady współżycia społecznego w lokalu). W przypadku konieczności interwencji Policji, Straży Miejskiej, ochrony danego obiektu lub pracownika Usługodawcy, Usługodawca nałoży na Klienta opłatę dodatkową w wysokości 500 zł za każde naruszenie, co nie ogranicza możliwości dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych.

5.9.      W Apartamencie może przebywać maksymalnie liczba osób odpowiadająca liczbie osób dla której została dokonana rezerwacja. Każdorazowe przebywanie większej liczby osób w lokalu uprawnia Usługodawcę do obciążenia Klienta opłatą dodatkową w wysokości 500 zł za każdą osobę powyżej liczby określonej w procesie rezerwacyjnym oraz rozwiązania Umowy ze skutkiem natychmiastowym.

5.10.    Klient zobowiązuje się niezwłocznie powiadomić Usługodawcę o wszelkich szkodach, jakie Klient wyrządził w wyposażeniu Apartamentu i samym Apartamencie. Klient zobowiązuje się do ich pokrycia najpóźniej do ostatniego dnia korzystania z apartamentu. Klient ponosi pełną odpowiedzialność materialną za wszelkiego rodzaju uszkodzenia lub zniszczenia przedmiotów wyposażenia i urządzeń technicznych w apartamencie powstałe z jego winy lub winy odwiedzających go osób.

5.11.    W Apartamencie panuje bezwzględny zakaz palenia, w szczególności wyrobów tytoniowych, w tym również papierosów elektronicznych i fajek wodnych. Zakaz ten nie dotyczy palenia drewna w przystosowanym do tego kominku, zgodnie z jego przeznaczeniem, jeżeli lokal taki kominek posiada i jest on dostępny. W razie naruszenia zakazu palenia Usługodawca może nałożyć na Klienta opłatę dodatkową w wysokości 500 zł, co nie ogranicza możliwości dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych. Palenie papierosów jest możliwe na tarasach i balkonach przynależnych do Apartamentu oraz miejscach do tego wskazanych na terenie posesji. 

5.12.    Klient zobowiązany jest do dbania o Apartament z zachowaniem należytej staranności, w szczególności zobowiązany jest do zamykania przy użyciu zamka drzwi wejściowych Apartamentu w czasie swojej nieobecności, a także do nie wynoszenia rzeczy będących na wyposażeniu Apartamentu poza jego obszar bez zgody Usługodawcy. W razie stwierdzenia przez Usługodawcę braków wyposażenia po pobycie Klienta, Usługodawca może obciążyć Klienta kosztem zakupu brakujących elementów wyposażenia.

5.13.    Klient ma obowiązek niezwłocznie zawiadomić Usługodawcę o wszelkich usterkach w Apartamencie. 

5.14.    Klient ma obowiązek stosować się do obowiązujących zasad segregacji odpadów.

 

6.         Pobyt dzieci

Dziecko do lat 4 (jedno na dwoje dorosłych), śpiące z dorosłymi lub we własnym łóżeczku i niewymagające pościeli nie ponosi żadnych opłat za pobyt. Pozostałe dzieci płacą regularną cenę i traktowane są na takich samych zasadach jak osoba dorosła.

 

7.         Zwierzęta

7.1.      Usługodawca nie wyraża zgody na pobyt zwierząt w Apartamencie, z wyjątkiem sytuacji, gdzie jest to wyraźnie wskazane w opisie Apartamentu. W przypadkach, kiedy pobyt zwierzęcia w Apartamencie jest możliwy, Usługodawca obciąży Klienta dodatkową opłatą w wysokości 40 zł za dobę za jedno zwierzę. 

7.2.      Klient ponosi całkowitą odpowiedzialność za ewentualne szkody wyrządzone przez zwierzę i jest zobowiązany do zadośćuczynienia tym szkodom.

7.3.      Przebywanie zwierząt w lokalu bez zgody Usługodawcy uprawnia Usługodawcę do obciążenia Klienta opłatą dodatkową w wysokości 500 zł.

 

8.         Reklamacja

8.1.      W przypadku stwierdzenia niezgodnego z Umową świadczenia usług, Klient powinien zgłosić Usługodawcy reklamację na piśmie drogą elektroniczną na rezerwacje@visitzakopane.pl lub listownie w terminie do 14 dni od momentu zakończenia pobytu.

8.2.      Usługodawca rozpatruje reklamację w terminie do 14 dni roboczych od momentu jej otrzymania.

8.3.      W wypadku odmowy uwzględnienia reklamacji Usługodawca jest zobowiązany uzasadnić przyczyny odmowy.

 

9.         Postanowienia końcowe

9.1.      W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie znajdują zastosowanie odpowiednie regulacje Kodeksu Cywilnego

9.2.      Gdyby na skutek zmiany obowiązującego prawa, jakiekolwiek postanowienia Regulaminu utraciły ważność, stały się nielegalne lub niewykonalne, pozostałe postanowienia nie będą naruszane w zakresie dozwolonym przez prawo.

9.3.      Administratorem danych osobowych Klienta lub przedstawiciela Klienta jest Usługodawca, dane osobowe Klienta będą przetwarzane m.in. w celu realizacji Umowy. Więcej informacji o zasadach przetwarzania danych, w tym o celach i prawach, dostępne jest w polityce prywatności Usługodawcy na stronie https://www.visitzakopane.pl/polityka-prywatnosci.

9.4.      Wszelkie spory pomiędzy Usługodawcą a Klientem będą rozpatrywane zgodnie z przepisami prawa polskiego przez sąd właściwy miejscowo dla m.st. Warszawy.

9.5.      Regulamin wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.